پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۵۷:۰۵

استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف در صدر صنایع بورسی

باشگاه خبری فراساحل: گزارش هفتگی بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت بورس‌‌های شناخته ‌شده را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این گزارش روند شاخص‌‌های اصلی، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات، بازدهی بورس بر حسب ریال، دلار و یورو در بازه‌ها‌ی زمانی متفاوت بررسی می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و براساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می شود، در هفته منتهی به ۳۱ مرداد ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهار¬شنبه مورخ ۳۱ / ۰۵ /۱۳۹۷ به عدد ۱۳۶۹۱۱  واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۶۴۳۴ واحد افزایش داشته است. تعداد روزهای کاری این هفته ۴ روز بود و حجم معاملات ۱۵۱۸۳ میلیون سهم و ارزش آن ۳۲۵۹۱ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته که ۵ روز کاری داشت به ترتیب ۸۷ درصد و ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی بورس تهران ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد ۵۲۳۱۱۳۷ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۹ /  ۴ درصد افزایش داشته است. همچنین از ابتدای سال جاری تا هفته منتهی به  ۳۱  مرداد ماه ۹۷، شاخص کل  با  ۲ / ۴۲ درصد افزایش به رقم ۱۳۶۹۱۱ واحد بالغ گردید و شاخص کل هم وزن با ۱ / ۱۶  درصد افزایش عدد ۲۰۰۵۱ واحد را تجربه کرد .صنعت محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را با ۷ / ۴۷ درصد و بیشترین حجم معاملات را با ۲ / ۶۱ درصد به خود اختصاص داده است. بر این اساس در ۳۰ روز منتهی به ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۷، « استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف» با بازدهی ۱۴۲ + درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت.

در مدت مشابه صنعت « ماشین آلات و دستگاه‌های برقی» با افت با ۶/ ۷  –  درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس تهران(TEDPIX) با رشد ۹ / ۴ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس آلمان (SSEC) با افت ۳/ ۰ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده¬اند.علاوه بر موارد فوق، بازدهی بورس تهران، فرابورس ایران، نرخ ارز و طلا به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار خواننده قرار دارد. صنایع و شرکت‌‌های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه ‌شده در این گزارش است. مقایسه‌ی بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله و همچنین خلاصه‌ای از بازده برخی از بورس‌ها، انس طلا، قیمت جهانی نفت، نرخ ارزهای مبادل‌های و قیمت فلزات اساسی نیز در بخش پایانی این گزارش قابل مشاهده است.



  کد خبر : 5854
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :